Publikationen des Institutes für Technische Verbrennung

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2015


Muppala, SPR, Manickam, B & Dinkelacker, F 2015, 'A comparative study of different reaction models for turbulent methane/hydrogen/air combustion', Journal of Thermal Engineering, Jg. 1, Nr. 5, S. 367-380. <http://eds.yildiz.edu.tr/AjaxTool/GetArticleByPublishedArticleId?PublishedArticleId=2084>
Ratzke, A, Schöffler, T, Kuppa, K & Dinkelacker, F 2015, 'Validation of turbulent flame speed models for methane-air-mixtures at high pressure gas engine conditions', Combustion and Flame, Jg. 162, Nr. 7, S. 2778-2787. https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2015.04.011
Rezaei, R, Dinkelacker, F, Tilch, B, Delebinski, T & Brauer, M 2015, 'Phenomenological modeling of combustion and NOx emissions using detailed tabulated chemistry methods in diesel engines', International Journal of Engine Research, Jg. 17, Nr. 8, S. 846-856. https://doi.org/10.1177/1468087415619302
Ulmer, HC 2015, 'Einfluss mikrostrukturierter Zylinderlaufbahnen auf die Tribologie der Kolbengruppe bei Nutzfahrzeug Dieselmotoren', Garbsen.

2014


Denkena, B, Rienäcker, A, Knoll, G, Bach, F, Maier, HJ, Reithmeier, E & Dinkelacker, F 2014, 1 Introduction. in Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces., Chapter 1, Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces, S. 1-1. https://doi.org/10.1007/978-3-319-09692-6_1
Denkena, B, Rienäcker, A, Knoll, G, Bach, F, Maier, HJ, Reithmeier, E & Dinkelacker, F 2014, 2 Project overview. in Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces., Chapter 2, Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces, S. 2-8. https://doi.org/10.1007/978-3-319-09692-6_2
Denkena, B, Rienäcker, A, Knoll, G, Bach, F, Maier, HJ, Reithmeier, E & Dinkelacker, F 2014, 9 Own publications. in Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces., Chapter 9, Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces, S. 167-169. https://doi.org/10.1007/978-3-319-09692-6_9
Dinkelacker, F, Leipertz, A & Trimis, D 2014, 'Grundlagen und moderne Anwendungen der Verbrennungstechnik: Kurzlehrgang 25. bis 28. März 2014, Leibniz Universität Hannover'.
Dinkelacker, F & Ulmer, H 2014, Test of cylinder liner under fired engine conditions. in B Denkena, A Rienäcker, G Knoll, F-W Bach, HJ Maier, E Reithmeier & F Dinkelacker (Hrsg.), Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces: Final Report of the DFG Research Group 576. Lecture Notes in Production Engineering (LNPE), Springer Verlag, Cham, S. 146-166. https://doi.org/10.1007/978-3-319-09692-6_8
Jollet, S 2014, 'Experimentelle und numerische Untersuchungen der instationären dynamischen Innenströmung in Dieselinjektoren', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Stiesch, G, Dinkelacker, F, Eckert, P, Rakowski, S, Chmela, F, Pirker, G & Wimmer, A 2014, Phänomenologische Verbrennungsmodelle. in GP Merker & R Teichmann (Hrsg.), Grundlagen Verbrennungsmotoren: Funktionsweise, Simulation, Messtechnik. 7. Auflage Aufl., ATZ/MTZ-Fachbuch (ATZMTZ), Springer Vieweg, Wiesbaden, S. 709-748. https://doi.org/10.1007/978-3-658-03195-4_11

2013


Adamczuk, RR, Buske, C, Roehle, I, Hennecke, C, Dinkelacker, F & Seume, JR 2013, Impact of Defects and Damage in Aircraft Engines on the Exhaust Jet. in ASME Turbo Expo 2013: Turbine Technical Conference and Exposition, GT 2013. Proceedings of the ASME Turbo Expo, Bd. 2, ASME Turbo Expo 2013: Turbine Technical Conference and Exposition, GT 2013, San Antonio, Tx, USA / Vereinigte Staaten, 3 Juni 2013. https://doi.org/10.1115/GT2013-95079
Denkena, B, Köhler, J, Kästner, J, Göttsching, T, Dinkelacker, F & Ulmer, H 2013, 'Efficient Machining of Microdimples for Friction Reduction', Journal of Micro and Nano-Manufacturing, Jg. 1, Nr. 1, 011003. https://doi.org/10.1115/1.4023757
Heilig, A 2013, 'Untersuchung des Primärzerfalls von Hochdruckdieselsprays mittels optischer Messtechnik', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Ratzke, A 2013, 'Modellierung der Flammenausbreitung und des Flammenlöschens im Gasmotor', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen. <https://www.itv.uni-hannover.de/fileadmin/itv/publications/Dissertation_2013-3_Ratzke-Ansgar.pdf>
Ulmer, H, Dinkelacker, F, Engelke, F, Reithmeier, E, Göttsching, T, Denkena, B, Hübsch, C, Bach, FW, Fast, H & Rienäcker, A 2013, Microstructuring of thermo-mechanically highly stressed surfaces for application in internal combustion engines. in 5th World Tribology Congress, WTC 2013. 5th World Tribology Congress, WTC 2013, Bd. 4, Politecnico di Torino (DIMEAS), S. 3615-3618, 5th World Tribology Congress, WTC 2013, Torino, Italien, 8 Sept. 2013.
Ulmer, H, Dinkelacker, F, Kästner, J & Denkena, B 2013, 'Tribologische Optimierung von Zylinderlaufbuchsen durch spanend eingebrachte Mikroschmiertaschen', Tribologie und Schmierungstechnik, Jg. 60, Nr. 5, S. 28-35.
Wirths, M 2013, 'Analyse der Erreichbarkeit niedrigster Rohemissionen im Nfz-Dieselmotor mittels optischer Diagnostikmethoden', Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.

2012


Dinkelacker, F & Leipertz, A 2012, Einführung in die Verbrennungstechnik. 3. Auflage Aufl., ESYTEC Energie- und Systemtechnik, Erlangen.
Dinkelacker, F, Zigan, L & Leipertz, A (Hrsg.) 2012, Grundlagen und moderne Anwendungen der Verbrennungstechnik: Kurzlehrgang 13. bis 16. März 2012, Universität Erlangen-Nürnberg. ESYTEC Energie- und Systemtechnik, Erlangen.